آرنيكاآرنيكا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

coopolpa

بازی های مناسب کودکان زیر یک سال

1390/1/30 9:47
8,521 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ستاره خانوم خونمون امروز برات چند تا بازی که به تقویت هوش وذهن شما وهمچنین سرگرمی شما کمک می کنه را می زارم...چرخ چرخ عباسی ، چه کیفی داره بازی

 

niniweblog.comniniweblog.comniniweblog.comniniweblog.comniniweblog.comniniweblog.com

 

یک تا چهار ماهگی

در این سن نوزاد شما صدا و رنگ را کشف می کند. از آنجا که نوزاد هنوز نمی تواند به درستی چیزی را به دست بگیرد، برایش جغجغه ای بزرگ با دسته ای بلند و با سه چهار کره قرمز، آبی و سبز بخرید. چرتکه های رنگی قابل آویختن به گهواره یا کالسکه و غیره او را خوشحال می کند، می توانید عروسک های کوچکی به شکل حیوانات را که از پلاستیک یا کائوچوی قابل شستشو ساخته شده است، به گهواره کودک بیاویزید.( قابل شستشو از این نظر که طفل به زودی آن ها را به دهان خواهد برد.)

niniweblog.com


چهار تا هشت ماهگی:


نوزاد یاد می گیرد برای دستمالی کردن، خراشیدن، کشیدن، فشار دادن و رها کردن از دست هایش استفاده کند. عروسک هایی از جنس پلاستیک که با فشار دادن صدا می کنند، در اختیارش بگذارید. همچنین اسباب بازی هایی که کوک شده و آهنگ می زنند برایش بخرید.
در این سن طفل می کوشد خود را بلند کند و بنشیند؛ اگر چارچوبی به تختش نصب کنید ، سرگرم می شود و همچنین خودبخود به نرمش بدنی مفید وادار خواهد شد.
شب هنگام پیش از خواب عروسک موزیکالی را که به تختش آویخته اید کوک کنید؛ از گوش کردن به آهنگ آن لذت می برد.
کودکان زیر یک سال افزون بر بازی های فعال( نشستن، سینه خیز رفتن، ایستادن روی ساعدها) به بازی های کار کردی یا تمرینی نیز به شدت علاقه نشان می دهند، مثل اینکه وقتی جغجغه را تکان می دهند، صدا می دهد و یا وقتی به عروسکشان ضربه می زنند ، تکان می خورد یا وقتی به جغجغه ای خالی مشت می کوبند، از آن صدایی بلند می شود.
کودک وقتی این بازی را انجام می دهد، لبخند می زند و گاهی صداهایی از خود در می آورد که نشان دهنده خوشحالی اوست.

niniweblog.com

هشت تا دوازده ماهگی:


پرتاب کردن اشیا هر چه بیشتر و دورتر سرگرمی اوست. کودک این کار را نه برای آزردن شما، بلکه برای اینکه ببیند اشیا کجا می افتد انجام می دهد.
بنابراین اسباب بازی های نشکن را در اختیار او بگذارید. روی میز کوچک غذاخوری؛ اسباب بازی های کوکی قرار دهید؛ خرسی که می رقصد و لاک پشتی که سرش را تکان می دهد، طفل را تا سر حد اشک ریختن می خنداند. عروسکهایی که می توان آن ها را با پیچاندن به هر شکلی در آورد نیز او را خوشحال خواهند کرد.
یکی از بازیهای جذاب برای این سن ، بازی "دالی موشه" یا " دالی دالی" است. این بازی را می توان از همان ماههای اول زندگی کودک با استفاده از دست ها انجام داد. در ماههای بعد می توان از پشت مبل ، در یا دیوار با او بازی کرد. فایده مهم این بازی افزون برسرگرمی کودک، این است که ترس از جدایی را کاهش می دهد.
بازی دیگری که کودک را در این سن سرگرم می کند ، یافتن اسباب بازی پنهان شده است؛ البته اگر در حضورش آن را زیر پتو یا شی دیگری پنهان کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به coopolpa می باشد